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Jobs maitenant dipsonible !

 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Serveur Your-craft | Serveur 24/7 | Semi-RP Index du Forum -> Your-Craft 's Server. -> You'r news.
Sujet précédent :: Sujet suivant  

Ce plugin est-il intéréssant ?
Ouai !
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Non, pas trop.
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Dextram
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MessagePosté le: Ven 19 Aoû - 12:00 (2011)    Sujet du message: Jobs maitenant dipsonible ! Répondre en citant

Bonjour à tous ! Smile  
 
 
 
 
 
 
Le plugin Jobs , est désormais installé et fonctionnel sur Your-Craft !Vous pourrez choisir d'exercer un des métiers disponibles !En réalisant certaines actions en relation avec votre métier, vous pourrez gagner de l'argent virtuelle ainsi que de l'expérience !Vous pourrez ainsi monter en niveau !


La liste actuel des métiers disponible est :


- Mineur
- Chasseur
- Bucheron
- Architecte


N'hésiter pas a poster des idées de métier que vous pourriez avoir à la suite de Sujet !
Touts les métiers ont été réglé de façon équitable, aucune faveur pour certains métiers.


La liste des commandes est :


/jobs : Affiche toutes les commandes lié au plugin Jobs
/jobs stats : Affiche vos statistiques ( expériences entre autres )
/jobs browse : Affiche la liste de tout les metiers ( Miner, Builder, Woodcutter, Digger )
/jobs join : Vous permet de choisir votre métier ( par exemple /jobs join Miner pour devenir mineur ).



Vous ne pouvez exercer qu'un métier à la fois !



Voici , pour ceux qui serait curieux, le fichier de configuration concernant les Métiers :



 - income = Argent fictif gagné 






# Jobs configuration.
#
# Stores information about each job.
#
# NOTE: When having multiple jobs, both jobs will give the income payout to the player
# even if they give the pay for one action (make the configurations with this in mind)
# and each job will get the respective experience.
#
# e.g If player has 2 jobs where job1 gives 10 income and experience for killing a player 
# and job2 gives 5 income and experience for killing a player. When the user kills a player
# they will get 15 income and job1 will gain 10 experience and job2 will gain 5 experience.




Jobs:
    # must be one word
    Bucheron:
        # full name of the job (displayed when browsing a job, used when joining and leaving)
        # also can be used as a prefix for the user's name if the option is enabled.
        # Shown as a prefix only when the user has 1 job.
        #
        # NOTE: Must be 1 word
        fullname: Bucheron
        # Shortened version of the name of the job. Used as a prefix when the user has more 
        # than 1 job
        shortname: Bu
        # The colour of the name, for a full list of supported colours, go to the message config.
        ChatColour: GREEN
        # Option to let you choose what kind of prefix this job adds to your name.
        # options are: full, title, job and none
        chat-display: full
        # [OPTIONAL] - the maximum level of this class
        #max-level: 10
        # [OPTIONAL] - the maximum number of users on the server that can have this job at 
        # any one time (includes offline players).
        #slots: 1
        # Equation used for calculating how much experience is needed to go to the next level.
        # Available parameters:
        #   numjobs - the number of jobs the player has
        #   joblevel - the level the player has attained in the job.
        # NOTE: Please take care of the brackets when modifying this equation.
        leveling-progression-equation: 100*((1.13+(0.01*(numjobs-1)))^(joblevel-1))
        # Equation used for calculating how much income is given per action for the job level.
        # Available parameters:
        #   baseincome - the income for the action at level 1 (as set in the configuration).
        #   joblevel - the level the player has attained in the job.
        # NOTE: Please take care of the brackets when modifying this equation.
        income-progression-equation: baseincome*((1.05)^(joblevel-1))
         # Equation used for calculating how much experience is given per action for the job level.
        # Available parameters:
        #   baseexperience - the experience for the action at level 1 (as set in the configuration).
        #   joblevel - the level the player has attained in the job.
        # NOTE: Please take care of the brackets when modifying this equation.
        experience-progression-equation: baseexperience*((1.05)^(joblevel-1))
        ########################################################################
        # Section used to configure what items the job gets paid for, how much
        # they get paid and how much experience they gain.
        #
        # For break and place, the block name or id is used.
        # You can select a sub-type by using a '-' between the id and the bit
        # value for the sub-type. e.g LOG-0 = usual log, LOG-2 = birch log
        # 17-2 = birch log.
        #
        # If no sub-type is give, the payout will be for all sub-types.
        #
        #
        # For kill tags (Kill and custom-kill), the name is the name of the
        # mob.
        # Available mobs:
        #   Chicken
        #   Cow
        #   Pig
        #   Sheep
        #   Wolf
        #   Creeper
        #   Giant
        #   Skeleton
        #   Spider
        #   Zombie
        #   PigZombie
        #   Squid
        #   Ghast
        #   Player
        #   Slime
        #
        # NOTE: mob names are case sensitive.
        #
        # For custom-kill, it is the name of the job (also case sensitive).
        # 
        # NOTE: If a job has both the pay for killing a player and for killing a
        # specific class, they will get both payments.
        ########################################################################
        # payment for breaking a block
        Break:
            # block name/id (with optional sub-type)
            LOG:
                # base income
                income: 0.05
                # base experience
                experience: 5.0
        # payment for placing a block
            LOG-1:
                # base income
                income: 0.05
                # base experience
                experience: 5.0
            LOG-2:
                # base income
                income: 0.05
                # base experience
                experience: 5.0
        Place:
            SAPLING: 
                income: 0.01
                experience: 1.0
            WOOD: 
                income: 0.02
                experience: 2.0
        # killing a mob
        Kill:
            # mob name
            Player:
                # base income
                income: 0.01
                experience: 0.5
        # killing a jobs class
        custom-kill:
            # full name of the jobs class
            Bucheron:
                # base income
                income: 1
                # base experience
                experience: 8.0
    Mineur:
        fullname: Mineur
        shortname: Min
        ChatColour: DARK_GRAY
        chat-display: full
        #max-level: 10
        #slots: 10
        leveling-progression-equation: 100*((1.13+(0.01*(numjobs-1)))^(joblevel-1))
        income-progression-equation: baseincome*((1.05)^(joblevel-1))
        experience-progression-equation: baseexperience*((1.05)^(joblevel-1))
        Break:
            STONE:
                income: 0.001
                experience: 2.0
            COAL_ORE:
                income: 0.01
                experience: 3.0
            REDSTONE_ORE:
                income: 0.01
                experience: 3.0
            IRON_ORE: 
                income: 0.04
                experience: 4.0
            GOLD_ORE:
                income: 0.05
                experience: 5.0
            LAPIS_ORE:
                income: 0.05
                experience: 5.0
            DIAMOND_ORE:
                income: 0.06
                experience: 6.0
            OBSIDIAN: 
                income: 0.075
                experience: 7.5
            MOSSY_COBBLESTONE:
                income: 0.06
                experience: 6.0
        Place:
            RAILS:
                income: 0.02
                experience: 2.0
        Kill:
            Player:
                income: 0.01
                experience: 0.1
        custom-kill:
            Mineur:
                income: 1
                experience: 10.0
    Architecte:
        fullname: Architecte
        shortname: Arch
        ChatColour: WHITE
        chat-display: full
        #max-level: 10
        #slots: 10
        leveling-progression-equation: 100*((1.13+(0.01*(numjobs-1)))^(joblevel-1))
        income-progression-equation: baseincome*((1.05)^(joblevel-1))
        experience-progression-equation: baseexperience*((1.05)^(joblevel-1))
        Place:
            COBBLESTONE:
                income: 0.001
                experience: 1.0
            WOOD:
                income: 0.015
                experience: 1.5
            FENCE:
                income: 0.015
                experience: 1.5
            WOOL:
                income: 0.015
                experience: 1.5
            STONE:
                income: 0.0225
                experience: 2.25
            GLOWSTONE:
                income: 0.03
                experience: 3.0
            SANDSTONE:
                income: 0.02
                experience: 2.0
            GLASS:
                income: 0.03
                experience: 3.0
            BRICK:
                income: 0.04
                experience: 4.0
            LAPIS_BLOCK:
                income: 0.05
                experience: 5.0
            DOUBLE_STEP:
                income: 0.02
                experience: 2.0
            STEP:
                income: 0.02
                experience: 2.0
            BOOKSHELF:
                income: 0.03
                experience: 3.0
            WOOD_STAIRS:
                income: 0.02
                experience: 2.0
            COBBLESTONE_STAIRS:
                income: 0.02
                experience: 2.0
            MOSSY_COBBLESTONE:
                income: 0.05
                experience: 5.0
            DIAMOND_BLOCK:
                income: 0.05
                experience: 5.0
            GOLD_BLOCK:
                income: 0.05
                experience: 5.0
        Kill:
            Player:
                income: 0.01
                experience: 0.1
        custom-kill:
            Builder:
                income: 1
                experience: 10.0
    Agriculteur:
        fullname: Agriculteur
        shortname: Agri
        ChatColour: BLUE
        chat-display: full
        #max-level: 10
        #slots: 10
        leveling-progression-equation: 100*((1.13+(0.01*(numjobs-1)))^(joblevel-1))
        income-progression-equation: baseincome*((1.05)^(joblevel-1))
        experience-progression-equation: baseexperience*((1.05)^(joblevel-1))
        Break:
            WHEAT:
                income: 0.04
                experience: 4.0
            SUGAR_CANE_BLOCK:
                income: 0.04
                experience: 4.0
            BROWN_MUSHROOM:
                income: 0.04
                experience: 4.0
            RED_MUSHROOM:
                income: 0.04
                experience: 4.0
            PUMPKIN:
                income: 0.06
                experience: 6.0
            CACTUS:
                income: 0.04
                experience: 4.0
                
        Place:
            SEEDS:
                income: 0.03
                experience: 3.0
            SUGAR_CANE_BLOCK:
                income: 0.01
                experience: 1.0
            CACTUS:
                income: 0.01
                experience: 1.0
        Kill:
            Player:
                income: 0.01
                experience: 0.1
        custom-kill:
            Agriculteur:
                income: 1
                experience: 10.0
    Chasseur:
        fullname: Chasseur
        shortname: Chas
        ChatColour: RED
        chat-display: full
        #max-level: 10
        #slots: 10
        leveling-progression-equation: 100*((1.13+(0.01*(numjobs-1)))^(joblevel-1))
        income-progression-equation: baseincome*((1.05)^(joblevel-1))
        experience-progression-equation: baseexperience*((1.05)^(joblevel-1))
        Kill:
            Chicken:
                income: 0.025
                experience: 2.5
            Cow:
                income: 0.025
                experience: 2.5
            Pig:
                income: 0.025
                experience: 2.5
            Sheep: 
                income: 0.025
                experience: 2.5
            Wolf: 
                income: 0.05
                experience: 5.0
            Creeper: 
                income: 0.1
                experience: 10.0
            Skeleton: 
                income: 0.1
                experience: 10.0
            Spider:
                income: 0.1
                experience: 10.0
            Zombie: 
                income: 0.1
                experience: 10.0
            PigZombie:
                income: 0.2
                experience: 14.0
            Slime:
                income: 0.15
                experience: 9.0
            Player:
                income: 0.01
                experience: 0.1
        custom-kill:
            Bucheron:
                income: 0.1
                experience: 10.0
            Mineur:
                income: 0.1
                experience: 10.0
            Agriculteur:
                income: 0.1
                experience: 10.0
            Architecte:
                income: 0.1
                experience: 10.0
            Chasseur:
                income: 2
                experience: 20.0


_________________


Dernière édition par Dextram le Jeu 25 Aoû - 19:01 (2011); édité 5 fois
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MessagePosté le: Ven 19 Aoû - 12:00 (2011)    Sujet du message: Publicité

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Saphira63
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MessagePosté le: Ven 19 Aoû - 12:40 (2011)    Sujet du message: Jobs maitenant dipsonible ! Répondre en citant

Moi je veux faire "Bucherone "  Very Happy  !!

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Dextram
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MessagePosté le: Ven 19 Aoû - 13:31 (2011)    Sujet du message: Jobs maitenant dipsonible ! Répondre en citant

Pas de problèmes ! Smile
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MessagePosté le: Jeu 25 Aoû - 18:58 (2011)    Sujet du message: Jobs maitenant dipsonible ! Répondre en citant

[EDIT]


  1. Rajout des culture de Cactus, Citrouille et Champignons pour le métier d' Agriculteur.
  2. Rajout des Slime, PigZombie, Ghast pour le métier de Chasseur.

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MessagePosté le: Aujourd’hui à 03:28 (2018)    Sujet du message: Jobs maitenant dipsonible !

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